Gry edukacyjne dla dzieci i dorosłych – recenzja 3 gier
W epoce tabletów i smartfonów, gry edukacyjne: karciane, planszowe czy jeszcze inne stanowią wspaniałą opcję do zabawy i rozrywki. Warto przy tym dodać, że angażowanie w takie gry często rozwija logiczne myślenie, wyobraźnię oraz uczy na wiele sposobów. Zachęcamy do poznania 3 wyjątkowych gier od wydawnictwa Granna.
Niezłe ziółka – gra karciana dla dzieci i nie tylko
Tym razem gra dla dorosłych lub starszych dzieci – według opisu na pudełku przeznaczona jest dla „młodzieży” 8+. Czytając instrukcję, można mieć wrażenie, że gra jest bardzo skomplikowana – w opisie pojawiają się bowiem pojęcia typu różne rodzaje ziół, naczynia, wspólny i prywatny ogród, przesadzanie czy sianie ziół itd. Jednak, jak wszyscy gracze zgodnie przyznają, nic bardziej mylnego. Okazuje się, że to prosta i przyjemna gra familijna dla 2-4 osób, a zasady przyswaja się niemalże intuicyjne. Wszystko w klimacie ogrodniczym, więc polecam ją wszystkim fanom ogródków warzywnych, w których nie brakuje również świeżych ziół
Na pierwszy rzut oka, uwagę gracza przykuć może przede wszystkim szata graficzna omawianej karcianki – karty z ziołami zachwycają kolorami i dokładnym odwzorowaniem widniejących na nich roślin. Już po kilkunastu minutach zabawy łatwo dojść do wniosku, że ,,Niezłe ziółka” to…
Fajna gra karciana dla dorosłych i dzieci
Gra jest wciągająca, ale rozgrywka nie zajmuje więcej niż 20 minut, więc nikt nie zdąży się nią znudzić Pod przykrywką ziół i nomenklatury ogrodniczej dostajemy grę strategiczną, w której liczy się zdolność do planowania i kombinowania tak, by uzbierać jak najwięcej punktów, zarówno na prywatnej, jak i wspólnej rabatce. Niezłe ziółka mogą zmylić pozorami – nie jest to gra tylko i wyłącznie dla fanów ogrodnictwa – nawet mój mąż, który do ogródka nie zagląda i pomyliłby sałatę z rzodkiewką, miał dobrą zabawę
Niewątpliwym plusem jest też wielkość pudełka – można zabrać je wszędzie ze sobą i grać zarówno w podróży, jak i na wakacjach. Większość gier zapakowana się bowiem w co najmniej 4 razy większe kartony, także ,,Ziółka” to kreatywna gra karciana, po którą można sięgnąć w każdej chwili i w każdym miejscu, a to bardzo duży walor.
Imionki – krótka recenzja
Ta gra nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, jak Niezłe Ziółka. Mój czterolatek nie był nią zainteresowany (gra jest przeznaczona dla dzieci 5+)– wymyślanie imion dla niezidentyfikowanych stworków to wciąż dla niego abstrakcja. A dorośli wolą jednak gry, w których można się jakoś wykazać Niewykluczone, że grupka dzieci w starszym wieku doskonale bawiłaby się w trakcie trwania rozgrywki Imionków. Nam jednak nie przypadła do gustu
Gra wymaga refleksu i dobrej pamięci przy odtwarzaniu pseudonimów potworków, które już się pojawiły w danej rozgrywce oraz kreatywności przy nadawaniu nowych ksywek Imionkom, które odkryte są po raz pierwszy. Gra jest bardzo prosta, a zasady są przejrzyste, więc tym bardziej wydaje mi się, że dzieciaki w wieku szkolnym mogłyby czerpać z niej nie lada frajdę. Wszystkie Imionki mają cechy charakterystyczne, więc z wymyśleniem pseudonimu nie powinno być większego problemu. A dziecięca inwencja twórcza nie zna przecież granic
Czerwony Kapturek – ciekawa gra logiczna
To jest nasz numer jeden zaraz po Trzech Małych Świnkach (https://e-maluchy.pl/ciekawe-gry-planszowe-dla-malych-dzieci/)
„Granie” zaczęliśmy oczywiście od przerobienia wzdłuż i wszerz książeczki obrazkowej (załączonej do gry). Jestem pewna, że mój syn byłby w stanie odtworzyć całą historyjkę z pamięci po tej liczbie opowiadań, które niemalże codziennie musieliśmy z mężem produkować
Później przyszła pora na układanie scenek rodzajowych z załączonych elementów i planszy. Tym samym tworzyliśmy dróżkę, na końcu której stał domek babci. Wśród drzew po ścieżce spacerował Czerwony Kapturek śledzony przez złego wilka. Ileż emocji wywołuje poruszanie się tymi figurkami po zielonej planszy;) Wszystkie elementy są bardzo starannie wykonane, dzięki czemu zabawa nimi to czysta przyjemność. ,,Czerwony Kapturek” to niewątpliwie bardzo fajna gra logiczna, która pobudza wyobraźnię oraz mobilizuje uczestników do kombinowania. Zabawę można swobodnie dopasować zarówno dla dzieci jak i starszych uczestników.
Teraz wypróbowujemy wariant z ułożeniem ścieżki od Czerwonego Kapturka do domku babci. Gra zmusza czterolatka do myślenia i ułożenia ścieżki tak, by wszystkie elementy do siebie pasowały. Łączy więc przyjemne z pożytecznym, jak wszystkie gry z serii Smart Games firmy Granna.
Zostaw komentarz